Čtyři poslanci vládní ČSSD hlasovali dokonce proti zákonu, zbytek se zdržel.
Poslanci předtím neschválili ani jeden ze dvou pozměňovacích návrhů, které měly regulovat výplatu provizí pojišťovacích zprostředkovatelů. Právě kvůli těmto návrhům se letos v červnu rozhořel spor mezi jejich autorem Ladislavem Šinclem (ČSSD) a ministrem financí Andrejem Babišem (ANO).
Sněmovna neschválila ani původní Šinclův návrh obsažený v usnesení rozpočtového výboru, který rozkládal výplatu provize u životního pojištění do pěti let a navíc omezoval její výši. Neprošel ani druhý, kompromisní návrh, který předložil s předsedou rozpočtového výboru Václavem Votavou (ČSSD). Výbor tento návrh také doporučoval schválit.
Kompromisní návrh Šincla a Votavy měl v rozpočtovém výboru kladné stanovisko ministerstva financí a dnes s ním souhlasil i Babiš. Podpořili ho však převážně jen někteří sociální demokraté, část lidovců a komunistů, naproti tomu někteří poslanci ANO byli proti. Sněmovna vzápětí neschválila ani původní Šinclův návrh, proti kterému hlasoval i Babiš.
Novela zákona o pojišťovnictví tak po dnešku definitivně skončila svoji legislativní pouť. Pokud bude vláda chtít změny prosadit, bude ji muset předložit znova.
Nejde o první vládní návrh, který ve Sněmovně neprošel. Letos v lednu Sněmovna neschválila vládní návrh na vydání státních dluhopisů za 674 miliard korun, protože 11 poslanců se tehdy zdrželo hlasování a pravděpodobně nebyli v jednacím sále.
Dnešní neschválená předloha upravovala činnost pojišťoven a zajišťoven podle několika evropských směrnic. Hlavním cílem změn mělo být posílení finanční stability pojišťoven, a tím i ochrany spotřebitelů pojišťovacích služeb. Cílem unijních předpisů je vytvoření vnitřního trhu s pojištěním a zajištěním s využitím tzv. jednotného evropského pasu, který můžou v rámci unie používat už banky. Novela měla také rozšířit dohledové pravomoci ČNB.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
