\"Toto je situace, kdy dochází v přímém přenosu k tunelování Českých drah a já jsem tady od toho, abych v této věci nemlčel, uvedl Ťok. Škoda Transportation podle něj má dostat peníze přes to, že lokomotivy dopravci dodala s pětiletým zpožděním. Sporný je podle ministra i požadavek na doplacení inflačního navýšení, který nebyl zakotvený ve smlouvě.
České dráhy mají podle předsedy představenstva Pavla Krtka Škodě doplatit za 20 lokomotiv 468 milionů korun jako doplatky ke kupní ceně a dalších 760 milionů korun má následně dopravce zaplatit jako inflační nevýšení.
Podle Škody Transportation, která je tradičním dodavatelem vlaků Českým drahám, mohl dopravce ušetřit zhruba 700 milionů korun, pokud by přibližně před rokem přistoupil na mimosoudní narovnání. Podle Krtka to ale představenstvo společnosti udělat nemohlo, protože dráhy po výrobci požadovaly přes 900 milionů korun pokuty za pozdní dodání lokomotiv. Uzavření dohody a upuštění od tohoto požadavku by pak porušovalo podmínku péče řádného hospodáře, dodal šéf drah.
České dráhy si u Škody Transportation objednaly 20 třísystémových lokomotiv řady 380 za zhruba 2,5 miliardy korun. Lokomotivy měl železniční dopravce převzít v roce 2009, první stroje ale dostal až v roce 2013. Lokomotivy měly dlouhodobé problémy se získáním povolení pro provoz v zahraničí, stále nemohou jezdit například na tratích do Německa.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
