Analytici dotazovaní agenturou Reuters v průměru předpokládají, že Volkswagen sníží roční investice do továren, zařízení a automobilových modelů o deset procent ze 17,1 miliardy eur (462 miliard Kč) ohlášených v loňském roce.
Chystané škrty v kapitálových výdajích podle Reuters signalizují, že emisní skandál vedl k oslabení vlivu závodní rady Volkswagenu, která v minulosti často upřednostňovala investice a pracovní místa před zisky. Zástupci zaměstnanců měli ve Volkswagenu vždy mimořádně silnou pozici, někteří analytici se však domnívají, že závodní rada nyní ztrácí vliv ve prospěch vedení podniku.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Začátkem listopadu navíc uvedl, že zhruba 800.000 jeho vozů vypouští do ovzduší více emisí oxidu uhličitého, než doposud tvrdil.
pmh šeb



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
