Celkem jde o téměř 30 kilometrů silnic, největší část tvoří úsek nynější R35, která se stane I/35 mezi Ohrazenicemi a Horní Chrastavou. \"Konečné snížení výběrů ale není tak velké proto, že jde o silnice, které nejsou tak dopravně zatížené,\" řekl ČTK mluvčí správce mýtného systému, společnosti Kapsch, David Šimoník. Firma přesto očekává během příštího roku vyšší výpadek výběru, zhruba 50 milionů korun. Pokud by už nyní platilo takzvané nové pojetí dálniční sítě, přišel by stát jen za říjen na mýtném o 4,5 milionu korun, dodal mluvčí.
Ministerstvo dopravy nicméně věří tomu, že se mu snížený výběr podaří vykompenzovat zákazem jízdy kamionů po silnicích vedoucích podél zpoplatněné sítě. Zabránit objíždění zpoplatněných úseků tranzitujícími kamiony by měla podle úřadu pomoci nová dodatková tabulka \"Tranzit\". Zakazuje průjezd nákladním vozidlům, které konkrétní komunikaci nemusejí nutně použít pro dojezd do místa nakládky nebo vykládky zboží.
Dlouhodobě připravované administrativní rozšíření dálniční sítě má pro řidiče praktický dopad v tom, že umožní zvýšení maximální povolené rychlosti na vybraných silnicích první třídy z nynějších 90 kilometrů v hodině na 110 kilometrů. Má se to týkat ale jen vhodných úseků, které jsou čtyřproudé s jízdními směry oddělenými svodidly.
Kromě zvyšování rychlosti počítal původní návrh z roku 2013 i se snížením povolené rychlosti například na silnici R4 z Prahy do Příbrami a silnici R7 na Slaný a jejich převedením na silnice první třídy. Podle tehdejšího vyjádření úřadu totiž obě komunikace nesplňovaly bezpečnostní parametry pro to, aby mohly být začleněny mezi dálnice. Ministerstvo tehdy argumentovalo tím, že na R4 se nachází nebezpečné zastávky autobusu přímo na okrajích jízdní dráhy a na R7 zase nesplňují normy délky připojovacích pruhů.
Přestože dodržení původních plánů by představovalo mnohem vyšší výpadky ve výběru mýta, ministerstvo nyní odmítá, že obě silnice nakonec mezi dálnice zařadilo především kvůli obavám z nižšího výběru poplatků. Obě komunikace navíc úřad plánuje v budoucnu přestavět tak, aby jejich parametry vyhovovaly požadavkům kladeným na dálnice. Snížení rychlosti na 110 kilometrů v hodině pak postihne jen část R7 mezi pražským letištěm a odbočkou na Kladno, dodal Neusar.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
