Kvůli nízkým investicím do kybernetické bezpečnosti a chybějícím odborníkům jsou české firmy pomalejší v odhalování bezpečnostních incidentů. Do hodiny odhalí útok 33 procent českých firem, ve světě je to polovina. Vylepšení zabezpečení svých systémů v Česku plánuje 55 procent firem, ve světě chystá bezpečnostní opatření 78 procent společností.
\"Priority kybernetické bezpečnosti jsou v ČR odlišné od okolních zemí, hlavní hrozby se však příliš neliší. Mezi ty patří především demotivovaní zaměstnanci a phishing,\" uvedl Petr Plecháček z české pobočky EY. Phishing je metoda podvodného získání citlivých údajů na internetu a následné krádeže peněz. Podle Plecháčka je zajímavé, že české firmy příliš nevnímají zvyšující se hrozby vyplývající z mobilních technologií či zneužití sociálních sítí.
Rozpočet na kybernetickou bezpečnost chce v příštím roce zvýšit alespoň o pět procent zhruba pětina českých firem, ve světě je to polovina podniků. V Maďarsku hodlá více investovat každá třetí firma a v Polsku 57 procent podniků.
Firmy se nejvíce obávají kybernetických útoků od kriminálních spolků (59 procent), vlastních zaměstnanců (56 procent) a hacktivistů (54 procent). Na dalších místech figurují například státem sponzorované útoky. Obavy z organizovaného zločinu, hacktivistů a státem sponzorovaných útoků zesílily, naopak slábnou obavy z incidentů způsobených nevědomostí či nedbalostí zaměstnanců či zastaralostí systémů.
Global Information Security Survey vychází z odpovědí 1755 firem z celkem 67 zemí světa včetně ČR.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
