Atény v dohodě z letošního července slíbily, že v letech 2015-2017 získají z privatizace 6,4 miliardy eur, z toho 3,7 miliardy eur v příštím roce. Pitsiorlas už v září uvedl, že letošní cíl získat 1,4 miliardy eur kvůli průtahům s prodejem práv na provoz 14 řeckých letišť nesplní.
Dnes ale šéf agentury oznámil, že jeho úřad podepíše dohodu o pronájmu letišť s německou letištní společností Fraport během deseti dnů. Smlouva v hodnotě 1,2 miliardy eur by byla prvním významným privatizačním kontraktem dokončeným za vlád levicového premiéra Alexise Tsiprase. Už připravenou dohodu s Fraportem přitom jeho první vláda po lednovém nástupu zastavila. Po uzavření dohody bude ještě několik měsíců trvat, než začnou práva na provoz letišť platit a než vláda obdrží od Fraportu peníze.
Privatizační agentura by měla ke konci měsíce také vyhlásit tendr na privatizaci přístavu Pireus, uvedl Pitsiorlas podle agentury Reuters. O tento přístav se zajímá čínská společnost COSCO a dánská A.P. Moeller Maersk.
Privatizace státního majetku byla mezi hlavními podmínkami záchranných programů pro Řecko od roku 2010. Atény měly z prodeje majetku získat už 50 miliard eur, kvůli byrokratickým průtahům a nedostatku politické vůle ale prodaly majetek jen za 3,5 miliardy eur.
Silně zadlužené Řecko se v létě dohodlo s eurozónou na třetím záchranném programu. V jeho rámci by mělo během tří let obdržet až 86 miliard eur (2,3 bilionu Kč).



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
