Akcie nové firmy budou rozděleny mezi současné akcionáře Yahoo.
Tržní kapitalizace Yahoo se pohybuje kolem 35 miliard USD (864,5 miliardy Kč). Hlavní podíl na této částce však mají podíly ve firmách Alibaba a Yahoo Japan. Hodnota zhruba 15procentního podílu v Alibabě činí více než 30 miliard USD, napsala agentura Reuters.
\"Kromě našeho úsilí zvýšit hodnotu a snížit nejistotu pro investory bude konečné oddělení našeho podílu v Alibabě důležité pro pokračující transformaci našeho podnikání,\" uvedla v prohlášení generální ředitelka Marissa Mayerová.
Ostatní aktivity Yahoo zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu. Už delší dobu se však tyto aktivity potýkají s problémy a Mayerové se ani po více než třech letech ve funkci nepodařilo dosáhnout výraznějšího obratu v hospodaření podniku. Internetové aktivity Yahoo přitom dál patří k nejnavštěvovanějším službám na internetu a například v říjnu byly s 210 miliony návštěvníků podle společnosti comScore třetími nejnavštěvovanějšími internetovými stránkami ve Spojených státech. Firma pod vedením Mayerové investovala rovněž do reklamních technologií, on-line videa a softwaru pro mobilní zařízení, těm se ale nepodařilo pozici firmy výrazně pozvednout.
Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
