Automobilový průmysl je již v současnosti jedním z hlavních tahounů slovenské ekonomiky. Své továrny mají na Slovensku německá automobilka Volkswagen, francouzský koncern PSA Peugeot Citroën a jihokorejská automobilka Kia Motors; na jejich provozy je navázaná řada výrobců součástek.
\"Slovensko je velmi dobře zavedeno na trhu výroby motorových vozidel. Máte dobré jméno,\" řekl novinářům generální ředitel JLR Ralf Speth po podpisu investiční smlouvy se zástupci slovenské vlády. Dodal, že se zahájením výroby na Slovensku britská automobilka počítá v roce 2018. V úvodní fázi by slovenský závod JLR měl vyrábět 150.000 vozidel ročně, postupně se počítá se zdvojnásobením produkce na konečných 300.000 automobilů.
\"Je to obrovský úspěch pro Slovensko. V náš prospěch rozhodlo několika klíčových faktorů. Jsme přesvědčeni, že máme kvalifikovanou pracovní sílu. Slovensko má stabilní a kvalitní podnikatelské prostředí,\" řekl slovenský premiér Fico. Stát podle něj poskytne JLR pobídky ve výši 130 milionů eur (3,5 miliardy korun), což odpovídá devíti procentům hodnoty investice automobilky.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
