Za poslední tři roky firma snížila provozní a režijní náklady o 42 procent. I tak zůstává její cash flow stále negativní a pokud podmínky na trhů zůstanou stejné, bude negativní i v dalších několika letech. V krátké době také bude muset zaúčtovat náklady ve výši 85 až 100 milionů eur (2,3 až 2,7 miliardy Kč) související s uzavřením dolů Paskov a Lazy. Uzavření těchto dolů považuje firma za nevyhnutelné, pokud jí nebude poskytnuta další podpora ze strany investorů.
Skupina zvažuje i budoucnost dalších svých dolů. \"Zatímco řada dolů skupiny má zjevný potenciál, některé jiné nikoliv, a proto NWR v rámci procesu strategické revize zvažuje různé varianty jejich další budoucnosti,\" uvádí se v prohlášení.
Společnost uvedla, že zahájila podrobný proces strategické revize. V rámci tohoto procesu bude zvažovat i budoucnost svých dolů v případě, že ceny uhlí se výrazně nezvýší.
Do roku 2020 skupina očekává pokles těžby na 4,8 milionu tun uhlí. Letos má vytěžit 7,5 až osm milionů tun. V roce 2016 a 2017 očekává provozní ztrátu EBITDA, v roce 2016 až 60 milionů eur. V dalších letech má již vykázat zisk, v roce 2020 to má být 16 milionů eur.
NWR upozornila, že její zpráva je předpokladem a výhledem budoucího vývoje určeným pro jednání s akcionáři a věřiteli a nelze ji vnímat jako předpověď či stanovení cílových hodnot. Výhled pro rok 2015 zveřejněný spolu z výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí zůstává nezměněn.
NWR za tři čtvrtletí letošního roku snížila ztrátu na 16,2 milionu eur ze 128 milionů eur ve stejném období loni. Tržby za letošních devět měsíců firmě klesly o 12 procent na 445,3 milionu eur.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
