\"Příslušná žaloba bude podána u anglického soudu v souladu se zavedenými postupy,\" sdělilo ministerstvo podle agentury Reuters. Krok Moskvy se všeobecně očekávalo, protože Rusko opakovaně prohlašovalo, že se takto zachová. Kyjev zase opakovaně dával najevo, že dluh vůči Rusku nesplatí a bude se bránit soudně.
Ukrajina se letos v říjnu dohodla s většinou zahraničních majitelů svých dluhopisů na jejich restrukturalizaci, která zahrnuje dvacetiprocentní odpis a prodloužení splatnosti. Do restrukturalizace chtěla zahrnout i Rusko, to však odmítlo s tím, že jeho dluh není komerční, ale jde o státní pomoc, takže se na něj tato dohoda nevztahuje. Toto stanovisko potvrdil i Mezinárodní měnový fond, Kyjev přesto trvá na tom, že jde o komerční dluh podřízený dohodě o restrukturalizaci.
Splatnost ruských dluhopisů vypršela 20. prosince a doba možného odkladu splátek byla stanovena na deset dní. Dluhopisy vydala vláda prezidenta Viktora Janukovyče v prosinci 2013, necelé dva měsíce předtím, než byla svržena.
Vztahy mezi Ruskem a Ukrajinou jsou mrazivé a Ukrajina až do rozhodnutí MMF odmítala s Ruskem jednat o jiném způsobu restrukturalizace dluhu, než jaký dohodla s dalšími věřiteli. Nyní však musí s Ruskem jednat, mimo jiné i proto, aby měla nadále přístup k finanční pomoci od MMF. Ukrajinská ministryně financí Natalija Jaresková ve středu řekla, že Kyjev plánuje pokračovat v lednu v jednáních o této otázce.
V listopadu ruský prezident Vladimir Putin navrhl Ukrajině restrukturalizaci dluhu, která by spočívala v tom, že Kyjev bude mít na splacení závazků další tři roky. Zaplatil by ve třech splátkách, z nichž první by se uskutečnila letos. Rusko ale požaduje západní garance.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
