Jihokorejské automobilky se nyní potýkají se zpomalením poptávky v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích. Ve Spojených státech navíc získávají zpět ztracené pozice na trhu jejich američtí a japonští rivalové, napsala agentura Reuters.
Odbyt Hyundai loni zůstal beze změny na 4,96 milionu vozů. Cílem automobilky přitom bylo prodat 5,05 milionu vozů. Výrazněji se loni nezměnil ani odbyt sesterské firmy Kia, která tak prodala 3,05 milionu vozů namísto plánovaných 3,15 milionu.
Podle analytiků v letošním roce poptávka po automobilech v Číně oživí díky snížení daně z obratu. V Rusku, Brazílii a v dalších klíčových rozvíjejících se zemích však analytici počítají s pokračujícím útlumem automobilového trhu.
Hyundai a Kia předpokládají, že jejich souhrnný prodej letos stoupne o 1,5 procenta na 8,13 milionu vozů z loňských 8,01 milionu. Kia by měla v prvním pololetí otevřít svou první továrnu v Mexiku, zatímco Hyundai plánuje ve druhém pololetí spustit výrobu ve svém čtvrtém závodě v Číně.
Hyundai a Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u Žiliny na Slovensku.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
