\"Nejvíce se prodalo městských kloubových autobusů, důvodem byl úspěch v několika významných tendrech v regionu střední a východní Evropy,\" uvedl Tymr.
Třicetiprocentní podíl produkce firma exportovala na Slovensko, deset procent výroby mířilo do Polska, sedm procent do Německa a pět procent do Pobaltí. Menší dodávky podnik zajišťoval do Bulharska, Švýcarska a Ázerbájdžánu.
Podnik, který aktuálně zaměstnává asi 800 lidí, v roce 2009 vyrobil první prototyp desetimetrového elektrobusu. Vývoji a výrobě elektrobusů se nadále věnuje, podle Tymra má alternativní pohon velký potenciál.
SOR bývala původně společnost, která před rokem 1990 vyráběla zemědělské stroje. V roce 1991 ji koupili bývalí zaměstnanci Karosy. Za dva roky vznikl první prototyp autobusu o délce 7,5 metru, další typy vozidel následovaly.
Předloni společnost utržila za vlastní výrobky a služby 2,87 miliardy korun, což meziročně znamenalo čtvrtinový nárůst tržeb. Čistý zisk firmy činil 241 milionů korun proti předloňským 224 milionům Kč.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
