Skupina těžila ze solidní kondice evropského automobilového trhu, kde jí prodej vzrostl o 10,2 procenta na 1,6 milionu vozidel. To pro ni znamená tržní podíl 10,1 procenta. Vyššího prodeje skupina dosáhla také v oblasti Afriky, Blízkého východu a Indie.
O téměř devět procent méně vozidel naopak skupina dodala v oblasti Eurasie. Například v Rusku, které je v hospodářské recesi, jí počet nově registrovaných aut klesl o 35 procent. O 14,8 procenta skupině klesl prodej aut v Severní a Jižní Americe a pokles zaznamenala rovněž v oblasti Asie a Tichomoří.
Vyššího celosvětového prodeje by automobilka chtěla dosáhnout i v tomto roce. Globální automobilový trh podle ní letos vykáže růst o jedno až dvě procenta.
Renault je druhým největším výrobcem automobilů ve Francii. Akcie automobilky po počátečním mírném vzestupu dnes na pařížské burze zamířily dolů, pokles dopoledne činil více než dvě procenta.
Minulý týden se akcie Renaultu prudce propadly po zprávách, že pracoviště automobilky prohledávali kvůli technologii měření emisí vyšetřovatelé. Představitelé firmy i francouzské vlády ale pak uvedli, že vyšetřování nezjistilo žádné důkazy o přítomnosti softwaru, který by umožňoval obcházet měření emisí. Předběžné výsledky testů ale podle francouzské ministryně životního prostředí ukázaly nadměrné emise oxidu uhličitého a oxidů dusíku.
Investoři se stále obávají, že automobilky by se mohla dotknout kampaň proti vozům, jejichž emise dusíku v reálném provozu překračující evropské normy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
