Rada bude rozhodovat na základě veřejné prezentace rozvojových projektů jednotlivých kandidátů. Pětice finalistů přitom vzešla v prosinci v prvním kole z celkem 26 platných přihlášek. Před tím rada ještě pět přihlášek vyřadila kvůli formálním nedostatkům.
Nový generální ředitel ve funkci nahradí Petera Duhana, který na post rezignoval loni v říjnu. Jeho odchodu předcházely dohady o nezákonném zaměstnávání jeho syna nebo některých bývalých radních. ČRo od té doby řídí prozatímní ředitel Karel Zýka. Ten se do tendru také přihlásil, ale se svým projektem nepostoupil.
Radní se již dříve shodli v tom, že žádný z projektů výrazně kvalitativně nevybočoval. Některé byly psané příliš manažerským stylem bez zohlednění specifik veřejnoprávního rozhlasu, jiné zase málo akcentovaly nadcházející digitalizaci rozhlasového vysílání.
Extremistický web White Media nedávno zveřejnil čtyři maily, ve kterých údajně předseda rady ČRo Petr Šafařík informuje premiéra Bohuslava Sobotku (ČSSD) o volbě generálního ředitele ČRo a dění v radě. Šafářík následně v prohlášení pro ČTK odmítl, že je autorem těchto e-mailů. Ze zdravotních důvodů se později omluvil z jednání sněmovního volebního výboru, který se měl jeho údajnou korespondencí premiérovi zabývat. Předseda výboru Martin Komárek (ANO) to označil za nemožné chování. Členové výboru nakonec projednávání celé věci bez Šafaříka neodhlasovali.
Český rozhlas bude letos hospodařit s vyrovnanými příjmy a výdaji ve výši 2,193 miliardy korun. Loni to bylo 2,233 miliardy Kč, ale údaje jsou srovnatelné jen částečně, protože rozhlas přechází na novou metodiku rozpočtování. Základem hospodaření ČRo jsou koncesionářské poplatky ve výši 45 korun měsíčně, které budou v v roce 2016 znamenat celkový příjem 2,05 miliardy korun. Dalších 85 milionů jsou očekávané výnosy z reklamy a sponzoringu. ČRo zaměstnává asi 1500 lidí.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
