Téměř dva kilometry dlouhý úsek rychlostní silnice R5 bude určen pro veškerou mezinárodní dopravu a povede od hraničního přechodu Mosty u Jablunkova/Svrčinovec ke slovenské obci Svrčinovec. Tam se napojí na připravovanou dálnici D3 od Žiliny k slovensko-polské hranici.
V současnosti se koná územní řízení na výstavbu R5, samotné stavební práce by mohly začít v příštích letech.
Po dokončení rychlostní silnice R5 a dálnice D3 budou mít motoristé k dispozici souvislou čtyřproudovou silnici od hranic Slovenska s Polskem a Českem na severu země do Bratislavy. U Žiliny, kde bude dálnice D3 končit, zase pokračuje výstavba chybějících úseků dálnice D1 ve směru do Vysokých Tater.
Na potřebě zlepšit silniční spojení mezi Českou republikou a Slovenskem se shodly vlády obou zemí už na společném jednání v roce 2014. Za prioritu tehdy označily nejen silniční propojení na severu Slovenska, ale i novou rychlostní silnici ze slovenského Púchova do ČR. Se zahájením výstavby jednotlivých úseků o celkové délce 23 kilometrů na slovenské straně se podle slovenské Národní dálniční společnosti počítá v letech 2018 a 2020.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
