Interní vyšetřování údajně ukázalo, že skandál začal v listopadu 2006, kdy větší skupina pracovníků z oddělení vývoje motorů jednala o použití softwaru pro manipulaci testů emisí.
Dosavadní informace podle listu signalizují, že pracovníci byli nejvyšším vedením tlačeni k rychlému a levnému řešení, které by zajistilo, aby naftové vozy zejména na americkém trhu plnily emisní normy. Místo, aby pracovníci sdělili vedení, že takové řešení nedokážou zajistit, rozhodli se prý pro podvod.
Mluvčí Volkswagenu podle agentury Reuters označil informace listu za spekulace a odmítl je komentovat. Upozornil, že vyšetřování skandálu stále pokračuje.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
