Firma po sedmi letech zastavila pokles výnosů. Konsolidovaná data obsahují výsledky dceřiných společností včetně O2 Slovakia. Výsledky za celé období jsou naopak očištěny o hospodaření společnosti CETIN, která se loni v červnu od O2 oddělila.
\"Rok 2015 byl pro naši společnost přelomový. Jako první na světě jsme dobrovolně přistoupili k oddělení fixní a mobilní infrastruktury a po sedmi měsících samostatného fungování můžeme potvrdit, že předpoklady a výhody, které jsme identifikovali v rámci analýz, byly správné,\" uvedl generální ředitel O2 Tomáš Budník.
V segmentu pevných linek došlo k meziročnímu poklesu provozních výnosů o čtyři procenta na 11,7 miliardy Kč. Ve čtvrtém čtvrtletí však meziročně vzrostly o 4,5 procenta. Provozní výnosy v mobilním segmentu zaznamenaly nárůst o 0,2 procenta na 19,2 miliardy Kč. Zatímco mobilní výnosy v korporátním segmentu nadále klesaly kvůli konkurenčním tlakům, výnosy v segmentu rezidentních zákazníků smluvních služeb po celý rok rostly. Hlavním důvodem byla vyšší průměrná útrata a významný nárůst výnosů z mobilních dat.
\"Pokračujeme v transformaci nového O2, což v letech 2015 a 2016 vyžaduje zvýšené investice. Přesto jsme v roce 2015 vygenerovali meziročně o 31 procent více hotovosti. Plánujeme vyplácet atraktivní dividendu, za rok 2015 zamýšlíme navrhnout dividendu na úrovni 16 Kč na akcii. V lednu také znovu spustíme zpětný odkup akcií jako další formu odměny pro naše akcionáře,\" dodal finanční ředitel Tomáš Kouřil.
Celkový počet mobilních zákazníků klesl o tři procenta na 4,896 milionu. Smluvní služby využívá 3,237 milionu zákazníků, což je meziroční pokles o dvě procenta. V oblasti předplacených služeb došlo k meziročnímu poklesu o 6,5 procenta. Průměrný měsíční výnos na zákazníka (ARPU) zůstal na 287 Kč, ve čtvrtém čtvrtletí ale stoupl na 290 Kč. Podíl chytrých telefonů v síti stoupl na 48,5 procenta.
S rostoucí dostupností vysokorychlostního mobilního internetu i nárůstem zájmu o nové technologie se zvyšuje i poptávka po mobilním internetu, který na konci roku 2015 používalo již 1,6 milionu zákazníků, tedy meziročně o 17 procent více. Datový provoz v mobilní síti tak meziročně stoupl o 64 procent, výnosy z mobilních dat o deset procent.
Pevný internet od O2 využívalo ke konci roku 795.000 zákazníků, což je téměř stejně, jako koncem roku 2014. Počet uživatelů televize O2 TV se zvýšil o desetinu na 202.000.
Celkové výnosy společnosti O2 Slovakia se loni zvýšily o devět procent na 245 milionů eur. Provozní zisk EBITDA vzrostl meziročně o 23 procent na 86,6 milionu eur a celkový počet zákazníků se zvýšil o sedm procent na 1,8 milionu.
Majoritním vlastníkem O2 je s téměř 85 procenty investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
