\"Zatímco při vážení vozidel na mobilních stacionárních vahách, kdy proces zvážení jednoho vozidla (včetně vyřízení dokladů) může trvat kolem 30 minut, jsou vozidla na vysokorychlostních vahách zvážena během jízdy, aniž by musela jakkoliv zpomalit, nebo snad byla odkloněna ze své trasy,\" uvedl Studecký. ŘSD si proto od pořízení nových vážících zařízení slibuje významný úbytek přetížených kamionů, které ničí povrch vozovek.
Celkem plánuje Ředitelství silnic a dálnic nová zařízení trvale instalovat zhruba na dvacítce míst a v horizontu dvou až tří let pokrýt většinu tuzemských dálnic. O vysokorychlostním vážení kamionů se mluví déle než deset let, ve zkušebním provozu si už ŘSD rychlováhy v minulosti vyzkoušelo. V roce 2011 například ministerstvo dopravy uvádělo, že přetížených kamionů jezdilo na českých silnicích 30 procent a že mohou snížit životnost silničních staveb bezmála o třetinu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
