\"Vyhodnotili jsme tuto nejlevnější nabídku (konsorcia Cintra) za platnou, splnili všechny náležitosti,\" řekl Stromček. Dodal, že výstavba zmiňovaných silnic začne už letos na jaře.
Konsorcium pod vedením Cintry, jehož součástí jsou také společnosti Porr a Macquarie Capital Group, předložilo nabídku na výstavbu a provoz zmiňovaných silnic s roční splátkou od státu ve výši 56,72 milionu eur (1,5 miliardy Kč) a dobou výstavby čtyři a čtvrt roku. Stát má investici splácet 30 let, za tento PPP projekt by tak zaplatil dohromady kolem 1,7 miliardy eur (46 miliardy Kč).
Prostřednictvím zmiňovaného PPP projektu má investor postavit a následně provozovat první část nového dálničního obchvatu Bratislavy D4 a rychlostní silnice R7 od slovenské metropole na jihovýchod země. Po skončení kontraktu investor odevzdá infrastrukturu státu.
Do soutěže se zapojilo také seskupení kolem francouzské skupiny Vinci, která už má na Slovensku zkušenosti z prvního PPP projektu, v jehož rámci postavila a provozuje zhruba 50 kilometrů rychlostní silnice v okolí Nitry a Banské Bystrice.
Všechny nabídky v tendru byly výrazně výhodnější, než předpokládala původní studie, která počítala s roční platbou od 135 do 151 milionů eur ročně.
Výstavbu dálnic a rychlostních silnic na Slovensku prostřednictvím PPP projektů prosazovala už první vláda nynějšího premiéra Fica. Realizovat se ale podařilo jen jeden z nich. Na další infrastrukturní projekty začalo Slovensko více využívat peníze z evropských fondů, stát tak prý ušetřil značnou částku peněz.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
