Společnosti provozující loterie a hazardní hry nyní mohou z dvacetiprocentního odvodu poslat čtvrtinu rovnou ČOV, který tyto peníze využívá na neprofesionální sportování mládeže. Zavázala se k tomu drtivá většina firem. V roce 2014 bylo díky tomu rozděleno 443,6 milionu korun, loni 527,8 milionu korun, uvedl Kejval.
Vláda chce, aby tyto peníze putovaly na sport prostřednictvím ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Ministr financí Andrej Babiš (ANO) dříve označil současný systém za neprůhledný. Loňský audit společnosti KPMG ale neshledal v rozdělování peněz žádné pochybení. Kejval k tomu dnes doplnil, že tyto peníze má ČOV na transparentním účtu a vlastní účty pro ně musejí mít i všechny svazy, které je využívají.
Utrácejí se prý v drtivé většině na zaplacení kvalifikovaných trenérů dětí a mládeže. \"Většinou to jsou zaměstnaní lidé. Pokud je přesvědčíme, aby pracovali s mládeží, musíme jim dát perspektivu,\" uvedl Kejval. A právě výhled dlouhodobého financování je něco, co dotace ze státního rozpočtu neumožňují. \"Bývají schvalovány v březnu a musejí se utratit do listopadu. Pro tyto účely jsou tak nepoužitelné,\" upozornil předseda ČOV.
Sportovní prostředí podle něj zachování současného stavu podporuje. Prostřednictvím ministerstva školství to ČOV připomínkoval už při přípravě zákona, u ministerstva financí ale neuspěl. Bylo mu jen slíbeno, že po nové úpravě získá ministerstvo školství na sport o půl miliardy korun více. Kejval ale upozornil, že při zachování současných pravidel by příjmy z loterií na sport v roce 2017 činily asi 650 milionů korun.
Osmdesát procent darů z loterijních společností ČOV převádí bezmála 90 sportovním svazům a organizacím. Deset procent je určeno krajům a stejný podíl směřuje na projekty zaměřené na nesoutěžní sport.
Ze státního rozpočtu na sport letos půjde 3,7 miliardy korun, což podle analýzy ČOV je 2,5 procenta veškerých nákladů na sport. Dalšími 7,5 procenta přispívají obce a kraje. Příjmy z loterijních a sázkových společností hradí 0,5 procenta nákladů.
Sport obecně v Česku financují zejména rodiny. Domácnosti hradí 80 procent nákladů, zatímco v průměru EU je to asi 50 procent, dodal Kejval.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
