Odběratele s pětiletou smlouvou by měl letos gigajoule přijít na 698,90 Kč, se smlouvou roční zaplatí 792,90 Kč. Cena nezlevněná je kolem 817 korun za gigajoule a patří k nejvyšším v Libereckém kraji. Třeba v České Lípě, kde teplárna rovněž patří do skupiny MVV, platí už třetí rok domácnosti za gigajoule 700 korun. V Jablonci nad Nisou patří teplárna městu a domácnosti platí za gigajoule 689 korun. Tam, kde jsou napojeni na loni vybudované nové kotelny, klesla cena na 579 až 650 korun za gigajoule. Zatím se to týká zhruba 1650 domácností a 20 institucí, dalším by mělo teplo zlevnit příští rok po dokončení další etapy revitalizace tamní teplárenské sítě.
Liberecká teplárna zásobuje teplem stotisícový Liberec a Vratislavice nad Nisou a vyrábí i elektřinu. V současné době zásobuje teplem a teplou vodou více než 15.000 domácností, desítku průmyslových areálů a dalších 130 odběratelů terciální sféry, mezi něž patří i školy, úřady či nákupní centra. Odběratelů ale v posledních letech kvůli vysokým cenám ubylo. Výrazný úbytek je vidět zejména u domácností - ještě před šesti lety jich bylo na teplárnu napojeno téměř 19.000, to je propad více než o pětinu.
Teplárna, kterou ze 70 procent vlastní MVV Energie CZ a 30 procent město Liberec, připravuje projekt revitalizace zastaralé a ztrátové teplárenské sítě. Podmínkou investice za desítky milionů korun je ale stabilizace systému. Jedním z kroků proto byla nabídka zlevnění zákazníkům, kteří uzavřou dlouhodobé smlouvy. \"Výrazná sleva a jednosložkový způsob vyúčtování přesvědčily převážnou část našich zákazníků,\" řekla místopředsedkyně představenstva Jitka Holčáková. Předpokládá, že do programu se nezapojí méně než pět procent zákazníků na sekundární síti.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
