Tržby společnosti, která vyrábí legendární automobily Lada, loni klesly o osm procent na 176,5 miliardy rublů. Většinovým vlastníkem automobilky je francouzsko-japonská aliance Renault-Nissan.
Renault dnes uvedl, že kvůli problémům firmy AvtoVAZ musel zaúčtovat mimořádné náklady 620 milionů eur (téměř 17 miliard Kč). Dodal, že zřejmě bude muset ruské automobilce poskytnout další kapitál, aby byla schopná čelit kolapsu poptávky po autech v Rusku.
Celkový prodej nových osobních automobilů v Rusku se v loňském roce podle dřívějších údajů podnikatelského sdružení AEB propadl o 36 procent na zhruba 1,6 milionu vozů. Sama značka Lada utrpěla pokles o 31 procent na 269.000 vozů.
Ruský automobilový trh se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou doléhají nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. V letošním roce očekává AEB pokles prodeje o zhruba pět procent na 1,53 milionu vozů.
Ruský premiér Dmitrij Medveděv v lednu oznámil, že vláda letos podpoří automobilový průmysl 50 miliardami rublů (přes 15 miliard Kč). Polovina této částky bude určena na program šrotovného.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
