S podobou materiálu dlouhodobě nesouhlasí telekomunikační firmy i Hospodářská komora ČR (HK). Jejich zástupci se v pondělí s ministrem průmyslu a obchodu Janem Mládkem domluvili, že hospodářská komora zajistí platformu, na jejímž základě bude tvořeno alespoň většinové stanovisko dotčených stran k aktuálním otázkám. Mládek slíbil přijetí představitelů sektoru u předsedy vlády.
\"Po pondělním jednání HK a zástupců ICT průmyslu s ministrem Janem Mládkem můžeme konstatovat, že se po dlouhé době podařilo prolomit dosavadní negativní přístup úřadu a nastolit s ministrem konstruktivní jednání,\" uvedla členka představenstva HK Hana Továrková. \"Domníváme se, že ministr Mládek pochopil frustraci zástupců sektoru v souvislosti s tvorbou Národního plánu rozvoje sítí nové generace, a zavázal se pomoci nalézt řešení vzniklých problémů,\" dodala.
MPO již osmou verzi materiálu vládě předložilo spolu s žádostí, aby jej mohlo dopracovat do letošního června. Musí jej doplnit o aktuální data od Českého telekomunikačního úřadu a také vypořádat téměř 400 připomínek z meziresortního řízení.
Podle telekomunikačních firem je ale i poslední verze velmi nekvalitní a vyžaduje zásadní přepracování. Kritizují například chybějící analýzu skutečného stavu internetové infrastruktury v Česku včetně mapy pokrytí sítěmi. Chybí rovněž zákon o usnadnění výstavby sítí v podobě, která by odpovídala směrnici EU, jejíž implementací má být.
V meziresortním řízení se sešlo 384 připomínek, z toho 267 zásadních. První zájemci o dotace na budování rychlých internetových sítí mají podle harmonogramu ministerstva z loňského prosince dostat peníze z fondů EU na konci roku 2017. První výzvy pro uchazeče o dotace zveřejní MPO letos v říjnu.
Cílem plánu rozvoje internetových sítí je pokrýt Česko internetem o rychlosti alespoň 30 Mbit/s. Nyní je takové připojení dostupné pro 64 procent domácností, což je více, než je průměr EU. Na venkově jsou to ale pouze tři procenta, zatímco unijní průměr je 18 procent.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
