Anglo American je pátou největší těžařskou společností na světě z hlediska tržní hodnoty. Propad světových cen komodit ji stejně jako její konkurenty ale nutí odprodávat majetek a snižovat dividendu a kapitálové výdaje, aby mohla splácet dluhy. Ceny ropy a mědi klesly letos na dlouhodobá minima.
Anglo dnes oznámila, že plánuje prodat aktiva v hodnotě až čtyř miliard dolarů. Zbavit se tak hodlá společnosti Kumba Iron Ore, která je největším těžařem železné rudy v Africe. Anglo v ní má podíl zhruba 70 procent.
\"Rozhodně jsme pod tlakem. Máme příliš mnoho dluhů,\" řekl v rozhovoru s televizí Bloomberg generální ředitel firmy Mark Cutifani.
Anglo, v jejíchž dolech se těží také diamanty nebo nikl, přišla loni kvůli propadu cen kovů o tři čtvrtiny tržní hodnoty. Mezinárodní ratingová agentura Moody’s Investors Service jí v pondělí srazila úvěrový rating do neinvestiční kategorie, tzv. \"junk\". Uvedla přitom, že splácet dluhy bude pro Anglo vzhledem k pokračujícímu poklesu cen surovin ještě obtížnější.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
