Odboráři ze základní organizace Odborového svazu KOVO na svých stránkách doporučili zaměstnancům, aby dodatek k pracovní smlouvě nepodepisovali dříve, než bude podepsána samotná kolektivní smlouva. \"Pokud to přesto většina zaměstnanců udělá, ihned končíme proces vyjednávání, podepisujeme a hotovo,\" napsali odboráři. Předseda organizace Radek Kuchař řekl, že největším zádrhelem byl bod týkající se bonusu za splnění plánu.
Vaněk uvedl, že jednání před zprostředkovatelem může trvat i několik měsíců a jeho výsledek nebude mít zpětný účinek. \"Vzhledem k tomu se rozhodla společnost HMMC nabídnout svým zaměstnancům možnost podepsat dodatky k pracovním smlouvám, které jim garantují celkový nárůst mezd o více než osm procent, a to s platností od 1. února letošního roku,\" uvedl Vaněk.
Zmíněných více než osm procent růstu mezd by podle něj představovalo navýšení základních mezd o 3,85 procenta a adekvátní zvýšení všech bonusů. \"Například u dělnické pozice Operátor 2, která je v závodě HMMC nejčastější, činí takto navrhované měsíční zvýšení cca 1700 korun,\" uvedl mluvčí.
V roce 2015 činil průměrný hrubý měsíční příjem v automobilce Hyundai v dělnických profesích 33.167 korun. Ve Škodě Auto je průměrná hrubá mzda na dělnických pozicích přibližně 34.000 korun. V kolínské automobilce TPCA je průměrná mzda v dělnických profesích 30.600 korun. Průměrná mzda v Moravskoslezském kraji byla ve třetím čtvrtletí loňského roku 23.968 korun. V další automobilce v kraji, v Tatře, je nyní průměrná mzda necelých 30.000 korun.
Vaněk upozornil, že pokud zaměstnanec dodatek nepodepíše a bude čekat na výsledek jednání před zprostředkovatelem, mzda se mu zvýší až podle výsledku jednání a po podpisu nové kolektivní smlouvy. To by bylo pravděpodobně s platností od 1. května. \"Pokud naopak zaměstnanec dodatek podepíše a výsledek jednání před zprostředkovatelem bude odlišný, bude mu mzda od února zvýšena o návrh společnosti HMMC a od května pak znovu upravena podle znění nové kolektivní smlouvy,\" uvedl mluvčí.
Zprostředkovatel řešil vyjednávání v automobilce i v roce 2014. Podle jeho návrhu se nakonec zaměstnancům zvýšily základní mzdy o 3,2 procenta. To bylo stejně, jako zaměstnancům jednostranně navýšilo mzdy vedení firmy poté, co odboráři přerušili vyjednávání a rozhodli se obrátit na zprostředkovatele.
Automobilka má nyní zhruba 3400 zaměstnanců. V roce 2014 zvýšila svůj zisk o 1,64 miliardy na 8,973 miliardy korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
