\"Je zapotřebí posílit koordinaci makroekonomické politiky. Globální hospodářská a finanční situace je nyní chmurnější a složitější. Doba volá po tom, aby naše země společně usilovaly o překonání potíží,\" uvedl čínský premiér Li Kche-čchiang ve videoposelství pro ministry a guvernéry centrálních bank G20.
Ke zlepšení koordinace vyzvali i někteří další činitelé a Mezinárodní měnový fond (MMF). Na konkrétních krocích však podle agentury Reuters není shoda, takže ze zasedání stěží vzejdou nějaká specifická doporučení.
Německo v podstatě jakoukoli koordinaci ekonomické stimulace vyloučilo. \"Řeči o další stimulaci nás jen odvádějí od skutečných aktuálních úkolů... Nesouhlasíme proto s tím, aby se G20 dohodla na balíku podpůrných rozpočtových opatření,\" řekl německý ministr financí Wolfgang Schäuble. Odmítl tím doporučení MMF, který země G20 vyzval, aby začaly plánovat koordinovaný program ekonomické podpory.
Také americký ministr financí Jack Lew řekl, že není nutné připravovat žádné kroky proti krizi, podobné těm, na nichž se G20 usnesla v roce 2009 v rámci boje proti tehdejší globální finanční a hospodářské krizi. \"Nebylo by rozumné očekávat krizovou reakci v situaci, kdy žádná krize není,\" řekl ministr.
Klíčovým tématem schůzky je zdraví čínské ekonomiky, která je druhá největší na světě. Ministři financí a guvernéři centrálních bank mají starosti, zda bude Čína schopna zvládnout bez větších potíží restrukturalizaci ekonomiky a její přesměrování z produkce a vývozu ke spotřebě a službám při udržení stabilních domácích trhů a měny. Čínská ekonomika v posledních letech postupně zpomaluje, loni vykázala růst o 6,9 procenta, což bylo nejméně za čtvrt století.
Guvernér čínské centrální banky Čou Siao-čchuan své partnery ujistil, že Peking neplánuje podpořit ekonomiku další devalvací měny, která loni v srpnu prudce rozkolísala globální finanční trhy. Uvedl také, že Čína bude pokračovat v reformách, bude se ale snažit postupovat v nich s ohledem na ekonomický růst a rizika.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
