Původní návrh tarifních změn, který ERÚ připravil, odmítl mimo jiné již dříve premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něho by navržená změna v platbách elektřiny znamenala zdražení pro více než 38 procent domácností a 91 procent podnikatelů s malou spotřebou. \"Rozhodnutí Vitáskové nezavádět nové tarify je rozumná reakce na oprávněnou kritiku. Nový návrh musí více zohlednit zájmy malých spotřebitelů,\" uvedl dnes premiér na twitteru.
Vitásková zdůraznila, že úřad změnu tarifů pouze předkládá. Na jeho tvorbě se podle ní podílelo na 40 energetických expertů, kteří ho doporučovali schválit, a to včetně náměstkyně ministra průmyslu Lenky Kovačovské. Vitásková tým v pondělí rozpustila. Změny podle ní bude dělat nyní ERÚ převážné sám, jeho tým povede René Neděla, který je v úřadu pověřen řízením sekce regulace.
Plánované změny tarifního systému se týkají výhradně takzvaných regulovaných cen, které právě ERÚ každoročně stanovuje. Zahrnují například platby za přenos a distribuci. Na takzvanou silovou složku ceny, kterou stanovují jednotliví dodavatelé, nemá mít změna žádný vliv. Navrhovaný tarifní systém měl mj. motivovat lidi, aby šetřili s velikostí svých jističů. Právě jističe mají totiž hlavní vliv na náklady za distribuci. Vitásková již dříve uvedla, že návrh nové tarifní struktury nepodepíše, pokud by měl poškodit spotřebitele.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
