Problémový úsek železniční vlečky je dlouhý asi dva kilometry. Státní správa hmotných rezerv (SSHR) již dříve kvůli opravě oslovila společnost Strabag. \"My jsme si od německé strany vyžádali nějaké podklady k této koleji, realizace se však úplně odhadnout nedá,\" řekl televizi vedoucí provozní jednotky mechanizace Strabag Rail Emil Filip.
Technické problémy nedovolují ani odvoz nafty po silnici. \"Jsou tady technická zařízení, která umožňují vyskladnění autocisteren. Na místě jsme se ale dnes dozvěděli, že od pořízení tato technika nebyla v provozu, čili její zprovoznění v tuto chvíli vnímáme jako značně rizikové a komplikované,\" sdělil ČT předseda SSHR Pavel Švagr.
S insolvenčním správcem Viktoriagruppe Mirko Möllenem se Česko pře o vlastnictví nafty od vyhlášení insolvence firmy v prosinci 2014. Podle dřívějších informací je hodnota uložené nafty 1,2 miliardy korun. SSHR přihlásila pohledávky za dalších 300 milionů Kč a dalších až 300 milionů korun podle zdroje ČTK při přihlašování pohledávek požadovaly české celní a daňové úřady. Češi si tak celkem nárokují až 1,8 miliardy Kč.
Möllen sice povolil naftu odvézt, zároveň si ale vyhradil právo vznést požadavek na její vrácení. Vydání nafty má podle něj umožnit především využití skladiště paliv.
Česko má nyní zásoby ropy a ropných produktů zhruba na 95 dnů, povinných je 90 dnů. Nafta, kterou má ČR uloženu v Německu, by pokryla zhruba dvoudenní národní spotřebu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
