Americké ministerstvo spravedlnosti počátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli manipulacím s testy emisí civilní žalobu. Ta by automobilku podle agentury Reuters teoreticky mohla přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Volkswagen se navíc s americkými úřady stále nedokázal dohodnout na tom, jakým způsobem zajistí, aby problémové automobily v USA vyhovovaly zákonům o čistotě ovzduší.
\"Pokud bude životaschopnost Volkswagenu ohrožena nebývalým finančním postihem, bude to mít také dramatické sociální dopady,\" uvedl Osterloh, který je rovněž členem dozorčí rady Volkswagenu. Koncern zaměstnává přes 600.000 lidí ve zhruba 120 závodech po celém světě. V jeho továrně v americkém státě Tennessee pracuje zhruba 2200 lidí, napsala agentura Reutes.
Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller dnes zaměstnancům sdělil, že emisní skandál způsobí automobilce \"podstatné a bolestivé\" finanční škody. Upozornil, že bude trvat řadu let, než bude možné vyčíslit celkové finanční dopady skandálu.
Premiér německé spolkové země Dolní Sasko Stephan Weil navíc uvedl, že v souvislosti se skandálem se budou objevovat další \"nepříjemné zprávy\". \"Celkové škody určitě nebudou malé. To lze říct již dnes,\" dodal. Dolní Sasko vlastní ve Volkswagenu pětinový podíl a Weil je stejně jako Osterloh členem dozorčí rady podniku.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Automobilka Volkswagen koncem října oznámila, že se ve třetím čtvrtletí v důsledku skandálu kolem falšování testů emisí propadla do provozní ztráty 3,5 miliardy eur (95 miliard Kč). Firma tak vykázala první čtvrtletní ztrátu za více než dvě desetiletí. Volkswagen si ve třetím čtvrtletí dal stranou 6,7 miliardy eur na úpravu aut, do kterých byl problematický software nainstalován.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
