Loni inspekce obdržela 5178 stížností spotřebitelů, které se týkaly internetového obchodování. Nejčastěji si spotřebitelé stěžovali na způsob vyřízení reklamace, nedodání předem zaplaceného výrobku, na dodání jiného zboží, poškozeného, nekompletního, použitého místo nového a také na nevrácení peněz při odstoupení od smlouvy.
Stovky šetřených spotřebitelských podnětů týkajících se nákupů v e-shopech podle šéfa ČOI svědčí o neochotě řady prodávajících dodržovat povinnosti, vztahující se k odpovědnosti za vadné plnění a k reklamačnímu řízení. \"Problematická byla zejména šetření internetových obchodů provozovaných zahraničními subjekty se sídlem mimo Evropskou unii,\" uvedl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný.
Celkem zkontrolovala inspekce 1194 obchodů nabízejících zboží a služby prostřednictvím internetu, nedostatky zjistila v 990 z nich. ČOI ale upozornila, že vysoké procento e-shopů vykazujících nedostatky nelze považovat za skutečný obraz internetového obchodování, protože při kontrolách se inspektoři zaměřili na problémové obchodníky.
Mezi nejčastěji zjištěné nedostatky patřilo porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik, neposkytnutí řádných informací spotřebiteli o možnosti reklamace či porušení formálních náležitostí přijetí a vyřízení reklamace.
V roce 2014 Česká obchodní inspekce uložila internetovým obchodům pokuty ve výši 4,8 milionu korun. Nedostatky inspektoři zjistili u 79 procent z kontrol.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
