Investoři podali žalobu k soudu v Braunschweigu. Skupina zahrnuje německé pojišťovny či americký penzijní fond Calpers. Dohromady čítá 278 investorů z celého světa.
\"Vzhledem ke skutečnosti, že Volkswagen podle našich informací a zkušeností vytrvale odmítá veškerá jednání o urovnání a také se dosud odmítá vzdát práva namítnout promlčení, bylo nutné podat tuto první mnohamiliardovou žalobu,\" uvedl podle Reuters v prohlášení právník Andreas Tilp.
Institut takzvané hromadné žaloby, kterou zná například americký právní řád, v Německu není. Právnická kancelář TISAB tudíž rovněž podala návrh na provedení takzvaného vzorového řízení. Při něm lze využít soudního verdiktu ve prospěch individuálního investora jako vzor, jak stanovit náhradu škody i pro ostatní, kteří byli danou věcí zasaženi stejnou měrou, napsal Reuters.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s měřením emisí. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Automobilka od podzimu čelí vyšetřování v řadě zemí. V lednu na skupinu podalo civilní žalobu za porušování zákona o čistotě ovzduší americké ministerstvo spravedlnosti, které může po firmě vymáhat teoreticky desítky miliard dolarů.
Německý právník Tilp již v říjnu podal žalobu za drobné investory.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
