AŽD Praha zvítězila s nejvyšší nabídkou ve výběrových řízeních. Za trať z Čížkovic do Obrnic nabídla téměř 5,7 milionu korun a za trať z Dolního Bousova do Kopidlna 5,1 milionu korun.
Pokud AŽD tratě získá, bude na nich testovat vyvíjená železniční zabezpečovací zařízení. Tratě chce rovněž nabídnout potřebám železničních dopravců, pokud budou mít zájem na nich provozovat nepravidelné nostalgické jízdy historickými soupravami. Případně je bude možné využít pro dopravní obslužnost obcí, které protíná, uvedla společnost.
Celkem je k postupnému prodeji vytypovaných 21 tratí. SŽDC už do nich nechce dále investovat a předpokládá, že peníze na jejich opravy bude platit nový majitel.
Proti prodeji nevyužívaných tratí se v minulosti postavil Svaz cestujících ve veřejné dopravě, podle jeho předsedy Miroslava Vyky jde o krátkozraký krok. Řádně zdůvodněné podle něj nebylo ani původní rozhodnutí zastavit na uvedených tratích provoz vlaků.
Pro prodej tratí je jednou z podmínek obnovení provozu. Nový majitel se musí zavázat, že na nich bude po následujících pět let provozovat železniční dopravu. Pokud navíc bude provozovat dopravu alespoň dvěma páry vlaků denně, může požádat o státní příspěvek na rekonstrukci těchto spojení.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
