Podnikatelská důvěra v březnu dosáhla 95,1 bodu a byla o dvě desetiny bodu nižší než v únoru. Důvěra vzrostla pouze mezi poskytovateli služeb (o 1,5 bodu), v ostatních odvětvích klesla. Mezi podnikateli v průmyslu byl pokles nejnižší, a to o 0,3 bodu.
V příštích třech měsících očekávají průmyslové podniky snížení tempa růstu výroby a mírné zvýšení zaměstnanosti. Stavebníci upozorňují na snížení poptávky oproti únoru a do června očekávají neměnnost tempa stavební činnosti.
Důvěra spotřebitelů se v březnu snížila o 1,4 bodu na 104,8 bodu, vrátila se tím na úroveň loňského října. Mezi tím vystoupala až na hodnotu 110 bodů, a to v lednu. Z březnového šetření vyplynulo, že se mírně zvýšily obavy spotřebitelů ze zhoršení celkové ekonomické situace v příštích 12 měsících. Obavy z jejich vlastní finanční situace se téměř nezměnily. Úmysl spotřebitelů spořit se v porovnání s únorem mírně snížil. Obavy ze zvýšení nezaměstnanosti či růstu cen zůstaly neměnné.
Indikátory důvěry - bazické indexy (průměr roku 2005 = 100): Ukazatel březen 2016 únor 2016 březen 2015 Podnikatelé celkem 95,1 95,3 92,9 Průmysl 96,2 96,5 96,8 Stavebnictví 79,7 87,9 81,2 Obchod 101,2 102,7 96,2 Služby 94,9 93,9 89,9 Spotřebitelé 104,8 106,2 105,7 Souhrnný indikátor 96,7 97,1 95,1
Zdroj: ČSÚ
gcm rot



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
