\"Předpokládáme,, že majoritním příjemcem bude Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), takže to skončí investicemi do kolejí,\" uvedl Čoček. Část evropských peněz by měla být využit i na obnovu parku vozidel. Podle Čočka by se mělo jednat o částku 20 až 30 miliard korun, a to do nadregionální i regionální dopravy.
Provozování regionální dopravy pomohou příspěvky státu. Vláda se minulý týden s hejtmany předběžně dohodla na memorandu, které by krajům zaručovalo od roku 2019 po dobu 15 let státní dotaci zhruba třetiny nákladů na zajištění veřejné železniční regionální dopravy. Kraje si mohou samy zvolit, jaký železniční dopravce bude vozit cestující. Mohou oslovit přímo České dráhy nebo na regionální tratě vypsat soutěže. Radní Pardubického kraje pro dopravu Jaromír Dušek (SPO) soutěže odmítá, pardubický poslanec a člen hospodářského výboru sněmovny Martin Kolovratník (ANO) by je naopak přivítal.