Americká federální Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncern pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno takřka 570.000 vozů.
Americké ministerstvo spravedlnosti počátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli manipulacím s testy emisí civilní žalobu. Ta by automobilku mohla podle Reuters teoreticky přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Podle dnešní žaloby FTC spotřebitelé v USA utrpěli v důsledku klamavé reklamy Volkswagenu újmu v hodnotě \"miliard dolarů\".
Volkswagen kvůli emisnímu skandálu čelí rovněž žalobám ze strany spotřebitelů a několika států USA. Koncern se navíc s americkými úřady stále nedokázal dohodnout na tom, jakým způsobem zajistí, aby problémové automobily v USA vyhovovaly zákonům o čistotě ovzduší.
Automobilka již dříve nabídla majitelům dotčených aut ve Spojených státech dárkový balíček obsahující platební karty v hodnotě 1000 dolarů (přes 24.000 Kč), aby získala zpět jejich důvěru.
Po celém světě se skandál týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. V Evropské unii Volkswagen v důsledků skandálu svolá k úpravě zhruba 8,5 milionu automobilů. Firma si již loni na svolávání problémových vozů do servisů dala stranou 6,7 miliardy eur (181 miliard Kč).
pmh mka



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
