Tuzemský vývoz by podle něj letos mohl dosáhnout rekordních více než čtyř bilionů korun. Loni to bylo 3,89 bilionu korun. Omezujícím faktorem je ale nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců. \"Pokud této dynamiky nedosáhneme, tak to bude právě vlivem nedostatku pracovních sil,\" řekl Daněk. Průmyslu podle něj již několik měsíců chybí nejen kvalifikovaní odborníci, ale i dělníci téměř všech profesí.
Hodnota Indexu Asociace exportérů naznačuje, že v letošním prvním čtvrtletí vývoz rostl rychleji než loni. V druhém čtvrtletí by tempo růstu mělo dosáhnout šesti až osmi procent. Podle průzkumu mezi exportéry, který realizuje Raiffeisenbank ve spolupráci s asociací, jsou tuzemské podniky nyní optimističtější ohledně budoucnosti, než byly loni v listopadu. V březnu hodnota Indexu exportu vzrostla na 59,5 bodu z listopadových 55 bodů na škále od nuly do sta.
Český vývoz podporuje uměle oslabená hodnota koruny a nízké ceny dovážených surovin. \"Bez zahraniční poptávky by se však českému exportu nedařilo. Naštěstí tato poptávka mírně roste, což dokazují objednávky ze zahraničí, kterých přibylo o něco málo více než v loňském roce,\" dodala hlavní ekonomka Raiffeisenbank Helena Horská.
Zájem o české výrobky v Asii je podle průzkumu stabilní. Vývoz do Ruska nadále klesá a objevují se obavy, že tento pokles bude dál pokračovat. Podíl Ruska na českém vývozu klesl za poslední dva roky ze tří na méně než dvě procenta.
\"Na druhou stranu někteří exportéři znovuobjevují trhy bývalého socialistického bloku, konkrétně Rumunsko a Bulharsko. Velká očekávání v současné době vzbuzuje i Írán,\" dodal ředitel firemního bankovnictví Raiffeisenbank Václav Štětina.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
