Americká federální Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncern pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno takřka 570.000 vozů.
Žaloba podle advokátní společnosti Hagens Berman tvrdí, že američtí prodejci výrazně investovali do nových prostor a vytvářeli si velké zásoby naftových automobilů firmy Volkswagen v domnění, že jde o vozy šetrné k životnímu prostředí.
\"Nyní však hodnota značky (Volkswagen) klesla, prodej naftových vozů VW se zcela zastavil a celkový odbyt vozů VW se propadl,\" píše se v žalobě.
Americké ministerstvo spravedlnosti již začátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli manipulacím s testy emisí civilní žalobu. Ta by automobilku mohla podle agentury Reuters teoreticky přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Automobilka kvůli skandálu čelí i dalším žalobám, například ze strany spotřebitelů a investorů.
Po celém světě se skandál týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
