Podle americké právní firmy Hagens Berman, která podobnou žalobu vznesla již v únoru, nyní nové testy ukázaly, že naftové automobily Mercedes-Benz s technologií BlueTEC vypouštějí ve skutečném provozu mnohem více emisí oxidů dusíku než při testování v laboratorních podmínkách. To podle firmy budí dojem, že Daimler podobně jako německý konkurent Volkswagen používá systém pro manipulaci s testy.
Daimler nicméně uvedl, že i novou žalobu považuje za neopodstatněnou. \"Náš postoj se nemění. Prvek, který by nepřípustným způsobem redukoval emise, se ve vozidlech Mercedes-Benz nenachází,\" dodal. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) si již v reakci na únorovou žalobu vyžádala od Daimleru informace, nezahájila však žádné oficiální vyšetřování, napsala agentura Reuters.
EPA loni v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
