\"V EPIF jsme vytvořili lídra v oblasti energetické infrastruktury ve střední Evropě, který spojuje některé z nejsilnějších aktiv společnosti EPH v jedné integrované skupině,\" uvedl v dnešní tiskové zprávě předseda představenstva EPH a předseda dozorčí rady EPIF Daniel Křetínský. EPH dnes také oznámila, že dokončila reorganizaci.
Nově ji budou tvořit dvě větve. Jedna, EPIF, bude zahrnovat infrastrukturní aktiva, tj. tranzit plynu, distribuci elektřiny a plynu, skladování plynu a teplárenství. Do EPIF bude nově patřit například EPH Gas Holding, která nepřímo drží 49procentní podíl a ovládá vedení ve společnosti SPP Infrastructure, která je mateřskou společností skupiny SPPI, působící hlavně na Slovensku. Tvoří ji mimo jiné společnost Eustream, kde jako manažer působí bývalý premiér Mirek Topolánek.
EPIF od EPH také nabyla 100 procent akcií ve společnosti Czech Gas Holding Investment B.V., který drží minoritní podíl ve společnosti Nafta, která na Slovensku provozuje zásobníky plynu v objemu 2,74 miliardy metrů kubických. Podle odhadů je v infrastrukturních aktivech zhruba 70 až 80 procent výkonnosti EPH.
Druhou větev EPH pak bude tvořit konvenční výroba elektřiny a těžební aktivity. EPH mimo jiné vlastní šest plynových a jednu tepelnou elektrárnu v Itálii nebo britskou černouhelnou elektrárnu Eggborough u Leedsu. V Polsku EPH ovládá společnost PG SILESIA, provozující černouhelný důl. V Německu pak společnost EPH vlastní těžební společnost Mibrag a firmu HSR, jež provozuje hnědouhelnou elektrárnu Buschhaus a povrchový důl Schöningen. EPH také zřejmě získá ztrátové německé doly a elektrárny, které prodává švédský Vattenfall. Minulý týden to uvedla agentura Reuters s odvoláním na tři informované zdroje. EPH na dotaz ČTK nechtěl zprávu komentovat. EPH podal společnou nabídku s PPF Investments.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
