\"Dopisem jsme informovali předsedu představenstva Bernharda Maiera a navrhli jsme osobu zprostředkovatele. Dále připravujeme postupné kroky ke stávce,\" uvedl Povšík, podle nějž se odboráři stále nevzdávají naděje, že firma Škoda ještě přijde s jiným, pro zaměstnance podle odborů výhodnějším, návrhem. Institutu zprostředkovatele musejí odboráři ze zákona využít, aby nakonec mohli ke stávce legálně přistoupit.
Zatím poslední návrh firmy představoval růst mezd ve dvou letech. Od dubna 2016 měl vzrůst tarif o 3,5 procenta a k tomu by firma vyplatila jednorázovou platbu 3000 korun. Dále by se zvýšil zaručený bonus na 1,3 dekretové mzdy a na konci roku by zaměstnanci dostali jednorázovou prémii 2000 až 5000 korun za výkon firmy. Od ledna 2017 pak měl tarif vzrůst o dalších 2,5 procenta, v dubnu 2017 měla být vyplacena další jednorázová platba 3000 korun.
\"Chceme oceňovat práci zaměstnanců a zároveň najít vyváženost pro stabilitu podniku. V rámci jednání byla snaha vybalancovat to na hranu možného pro optimální výsledek jak z pohledu zaměstnanců, tak i firmy,\" řekl již dříve člen představenstva Bohdan Wojnar. Podle něj je nabídka podniku dostatečná.
Jaroslav Povšík také uvedl, že minulý týden jednal s předsedou představenstva Bernhardem Maierem. \"Uvědomili jsme si, že je nutné si vysvětlit některé souvislosti a výklady, protože považoval některé naše kroky za nepřátelské,\" vysvětlil Povšík s tím, že Maier deklaroval snahu dále jednat o nárůstu mezd.
\"Jsme připraveni nadále vyjednávat, přičemž pokračuje vypovězení flexikont, nepodepsání atypických směnných modelů a zároveň příprava stávky. Věříme, že je to cesta, jak se vypořádat se mzdovou dohodou a humanizací pracovní doby,\" dodal Povšík.
Prozatím se podařilo dohodnout výši bonusu, který se odvíjí od hospodářských výsledků podniku a pro letošní rok bude činit rekordních 28.520 korun a promítne se již do květnové výplaty zaměstnanců. Zároveň odbory prosadily zvýšení příspěvku na důchodové připojištění o 100 korun. Při posledním kolektivním vyjednávání stouply tarifní mzdy ve Škodě Auto o 3,5 procenta, průměrná hrubá mzda v dělnických pozicích nyní činí téměř 36.000 Kč.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
