Německo bude dotovat nákup aut s elektrickým pohonem

27.04.2016 | , Finance.cz
Zpravodajství ČTK


Německo bude dotovat nákup aut s elektrickým pohonem. Při nákupu nového čistě elektrického vozu dá řidiči prémii 4000 eur (108.000 Kč), při nákupu hybridního auta 3000 eur (81.000 Kč). V noci na dnešek se na tom dohodli členové vlády se zástupci automobilového průmyslu, uvedla dnes s odvoláním na zdroje z kabinetu rozhlasová stanice Deutschlandfunk. O náklady na nákupní prémie se podělí stát a automobilky.

 

Podle zdrojů Deutschlandfunku by se prémie měly začít vyplácet už ve druhé polovině května. Nárok na ně by měli pouze lidé, kteří si koupí vůz, jehož cena v základní výbavě nepřekročí 60.000 eur (1,6 milionu Kč). Vláda očekává, že celkové náklady na podporu elektromobility dosáhnou 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy Kč), z toho polovinu by měly nést automobilky.

Kabinet přijal nákupní prémie, aby motivoval více Němců k nákupu vozu na elektrický pohon. Vláda se tak chce přiblížit splnění svého cíle, že by v roce 2020 mělo jezdit po německých silnicích milion elektrických aut. V současnosti je k tomuto cíli daleko - čistě elektrických osobních vozů je registrováno 25.000, hybridních osobních aut 130.000.

Nákupní prémie mají mnoho kritiků mezi poslanci vládních stran. Poslanci se domnívají, že vhodnější opatření by bylo investovat víc peněz do rozšíření nabíjecích stanic. Těch je zatím nedostatek a jejich chybějící infrastruktura je jedním z důvodů, proč lidé elektrické vozy nechtějí. Vláda zatím na výstavbu nabíjecích stanic uvolnila 300 milionů eur (8,1 miliardy Kč).

Kritika zaznívá i vůči samotnému principu nákupních prémií. Část poslanců upozorňuje na to, že elektrické auto si mohou dovolit jen bohatší lidé, protože jeho cena je výrazně vyšší než u dieselového nebo benzinového modelu. Peníze na prémie přitom půjdou i z daní chudších obyvatel.

Podle některých kritiků také nemusí rozvoj vozů s elektrickým pohonem přispět k omezení emisí oxidu uhličitého (CO2). které si od něj Německo slibuje. Studie Frauenhoferova institutu pro ministerstvo dopravy loni ukázala, že při výrobě elektromobilu vzniká o 60 procent víc emisí CO2 než při výrobě klasického auta a rozdíl se vyrovná až po ujetí 100.000 kilometrů.

Štítky:


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.