\"Zhruba 500 prvních nástupišť bude nutné geodeticky vyměřit, převod se tak neuskuteční dříve než za rok,\" dodal Krtek.
Kromě prvních nástupišť ještě z železniční infrastruktury zbývá na SŽDC převést pozemky pod kolejemi, které nadále zůstávají v majetku Českých drah. Převod nádraží za zhruba 3,3 miliardy korun schválila začátkem dubna dozorčí rada Českých drah. Převod ještě bude muset posvětit řídící výbor dopravce. Podle Krtka se jeho zasedání uskuteční v první polovině května.
České dráhy vloni skončily se ztrátou téměř 1,4 miliardy korun. Důvodem jsou zvýšené náklady v podobě nájmů náhradní autobusové dopravy, které si vyžádaly rozsáhlé výluky na železnici a prohraná arbitráž s dodavatelem lokomotiv, společností Škoda Transportation. Té České dráhy na základě prohrané arbitráže musely vyplatit zhruba 1,2 miliardy korun jako doplatek za pozdě odebrané lokomotivy a inflační navýšení.
Kvůli nákladům spojeným s platbou Škodovce vloni v listopadu uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO), že je možné, že bude nutné zvýšit cenu jízdného na železnici. To ale Krtek dnes odmítl s tím, že dráhy podobné zdražování neplánují. Reálné je, že se od prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, ceny zvýší o inflaci.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
