\"I v případě insolvenční situace mají současní vlastníci za povinnost zajistit bezpečnost lidí, bezpečnost území, zajistit, aby doly nebyly zatopeny, aby neunikal metan,\" řekl dnes Mládek. Tyto povinnosti podle něj případně přejdou na správce konkurzní podstaty. \"Pokud by tak manažeři a zaměstnavatelé nečinili, stát použije mimořádná opatření a zajistí to státní organizace, to jest Státní báňská správa a státní podnik Diamo,\" dodal ministr.
Vlastníkem společnosti New World Resources (NWR), majitelky OKD, je od února skupina Ad Hoc Group (AHG), která sdružuje tři nadnárodní investiční fondy. Skupina v posledních týdnech nabídla státu jak možnost vstupu do firmy, tak odkup. Zástupci vlády to ale odmítli, nabízené podmínky jsou podle nich pro stát nevýhodné. V úterý se má sejít vedení OKD, aby jednalo o insolvenci. Generální ředitel NWR Gareth Penny ve čtvrtek uvedl, že OKD má hotovost do poloviny května.
Mládek dnes vládě pro informaci předloží jeden z návrhů řešení dopadů situace, který ministerstvo průmyslu (MPO) avizovalo už dříve. Jde o možnost, že by část propuštěných zaměstnanců OKD zaměstnalo právě Diamo. Podíleli by se na odstraňování následků bývalé hornické činnosti a revitalizaci území. Podle překládací zprávy materiálu, kterou má ČTK k dispozici, by mohlo být zaměstnáno až 250 lidí. Šlo by zejména o zaměstnance starší 55 let a zaměstnance s nejvýše dosaženým základním vzděláním, u kterých lze očekávat nejobtížnější umístění na trhu práce, dodává ve zprávě MPO.
V OKD nyní pracuje zhruba 9800 kmenových zaměstnanců, 2500 dodavatelských a 200 agenturních. Ohrožena jsou i místa lidí v navazujících profesích. NWR loni meziročně prohloubila ztrátu zhruba na šest miliard korun z 567 milionů Kč o rok dříve. Spolu s poklesem cen uhlí jsou za tím podle analytiků dopady vysokého zadlužení firmy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
