Nově nalezené zásoby ropy se většinou nacházely na moři ve velkých hloubkách. V průměru trvá sedm let, než je možné z takových ropných polí zahájit těžbu. Menší úspěšnost v průzkumu naznačuje, že dodávky suroviny by od příštího desetiletí nemusely stačit.
Méně nových objevů podle další poradenské společnosti Wood Mackenzie neznamená, že světu dochází ropa. V uplynulých letech stály za nárůstem světové těžby většinou stávající ropná pole a nikoli nová ložiska. Pokud se ale tempo objevů nových ložisek nezlepší, bude do roku 2035 ve světových dodávkách schodek zhruba 4,5 milionu barelů denně. To by mohlo znamenat vyšší ceny ropy a větší závislost na pevninských polích, kde je objem zásob suroviny již znám.
Nízké ceny ropy nutí energetické společnosti k rozsáhlým odpisům hodnoty majetku i k omezování výdajů. Průzkumné práce jsou na to obzvlášť citlivé, protože tento sektor nenabízí okamžité zisky. Wood Mackenzie odhaduje, že výdaje ropného sektoru na průzkum a ohodnocování nových rezerv budou letos činit 41 miliard dolarů (973 miliard Kč). V roce 2014, kdy ceny ropy začaly prudce klesat, to bylo 95 miliard dolarů (2,3 bilionu Kč).



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
