Problémy s posudky na životní prostředí má v Česku přes sto dopravních staveb v ČR za zhruba 130 miliard korun. Materiál ministerstva životního prostředí má obsahovat podmínky, za nichž bude možné z tohoto balíku vyjmout 11 staveb, které budou připravovány ve zvláštním zrychleném řízení a u nichž nebude nutné celý proces EIA opakovat.
Prioritu mají podle vlády mít například obchvat Prahy u Běchovic, stavba chybějícího úseku dálnice D1 u Přerova, dálniční obchvat Českých Budějovic a stavba D35 u Opatovic nad Labem. U ostatních staveb zřejmě bude nutné proces EIA zopakovat. To může trvat minimálně rok a půl a bude to spojené s náklady na vypracování materiálů k novému posouzení. Zakázku na opakování posudků odhadlo Ředitelství silnic a dálnic na 217 milionů korun.
Problém kolem posudků EIA, které EU nechce Česku uznat, se dostal i na program jednání Poslanecké sněmovny. Opoziční ODS a TOP 09 kvůli tomu minulý týden iniciovaly mimořádnou schůzi dolní komory a prosazovaly, aby Sněmovna postoj Evropské komise odmítla. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) tehdy řekl, že vláda do konce května projedná novelu, která by bez opakování procesu EIA umožní stavbu 11 převážně dálničních úseků. Sněmovna by ji pak měla schválit zrychleně na mimořádné schůzi, dodal premiér.
Sněmovna tehdy nakonec k žádnému usnesení nedospěla.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
