Předseda automobilového výboru AEB Jörg Schreiber uvedl, že ruský trh pokračuje v \"bolestivě pomalé\" cestě k nalezení dna. \"Celkový objem prodeje klesl na nejnižší úroveň za deset let,\" dodal.
Ruský automobilový trh se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou doléhají nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi.
V období od ledna do dubna prodej meziročně klesl téměř o 15 procent na 440.583 vozů, což podle Schreibera představuje rovněž nejnižší úroveň za deset let. V celém loňském roce se prodej propadl o 36 procent na 1,6 milionu vozů, připomíná agentura Reuters.
Škoda Auto podle údajů AEB vykázala v dubnu na ruském trhu meziroční nárůst prodeje o devět procent na 4936 vozů. V období od ledna do dubna nicméně odbyt škodovek v Rusku meziročně klesl o 12 procent na 47.388 vozů. Nárůst v dubnu zaznamenal rovněž prodej vozů Lada, které vyrábí největší ruská automobilka AvtoVAZ.
pmh mka



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
