Paice usiluje o nařízení, které by zablokovalo dovoz a prodej hybridních aut značek Volkswagen, Audi a Porsche na americkém trhu. Firma tvrdí, že tyto značky bez povolení využívají její hybridní technologie.
Společnost Paice v minulosti vedla podobný patentový spor i s japonskou automobilkou Toyota Motor. V roce 2010 se firmy dohodly na urovnání sporu, který se týkal 23 patentů používaných ve vozech Toyota Prius a dalších hybridních modelech.
Volkswagen již v USA čelí problémům kvůli skandálu s měřením emisí. Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Koncern pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno takřka 570.000 aut.
Letos v dubnu se Volkswagen dohodl s americkými úřady na základních principech řešení skandálu. Součástí má být nabídka odkupu aut, kde software umožňuje manipulovat s měřením emisí, a také značné odškodné pro jejich majitele.
Americké ministerstvo spravedlnosti začátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli skandálu civilní žalobu. Ta by automobilku mohla podle dřívějších informací agentury Reuters teoreticky přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Volkswagen navíc v souvislosti se skandálem čelí řadě dalších žalob a vyšetřování.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
