\"Je zřejmé, že ke snižování průměrného věku automobilů přispívají zejména ekonomické nástroje. Počty vyřazovaných vozidel v tuzemsku však naopak dlouhodobě klesají, neboť v ČR v podstatě neexistuje žádný nástroj pro motivaci občanů k vyřazování starých, ekologicky a bezpečnostně nevyhovujících vozidel,\" řekl dnes Šípek ČTK.
Negativní vliv na vývoj průměrného věku osobních aut má také dovoz ojetých vozidel v nevyhovující věkové struktuře. V současné době tvoří téměř 50 procent dovozů osobních ojetin automobily ve věku nad 10 let.
Nejstarší kategorií vozidel zůstávají motocykly. Jejich průměrný věk se v prvním čtvrtletí zvýšil proti závěru loňského roku o 0,9 roku na 33,4 roku. Počet strojů v registru stoupl o 5600 na 1,07 milionu.
Celkový počet osobních aut v registru vozidel se letos v 1. čtvrtletí přitom zvýšil o 47.000 na 5,2 milionu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
