Výsledky právních posudků, které měly odpovědět na otázku, zda v současné situaci může ministerstvo zadat Kapschi smlouvu bez soutěže, nechtěl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold před pondělním jednáním vlády komentovat. Dosavadní kontrakt s firmou Kapsch vyprší na konci letošního roku, od 1. ledna 2017 tak stát potřebuje najít způsob, jak ve výběru mýta pokračovat.
Snahu najít nového provozovatele prostřednictvím otevřené soutěže ministerstvo vzdalo na konci loňského roku s tím, že řádný tendr již není možné stihnout. Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za celou dobu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard korun.
Kromě Kapsche mají o tříletý provoz mýtných bran zájem i jiné společnosti, mezi nimi například slovenský výběrčí, společnost SkyToll. Ta už dříve uvedla, že pokud stát smlouvu s Kapschem uzavře, napadne tuto zakázku u soudu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
