Podnikatelská důvěra v květnu dosáhla 94,3 bodu a byla tak o půl bodu vyšší než o měsíc dříve. V průmyslu stoupla o 0,9 bodu a ve vybraných odvětvích služeb včetně bankovního sektoru o 0,7 bodu. Naopak ve stavebnictví důvěra klesla o 4,1 bodu a nižší byla i v obchodě, a to o půl bodu.
Důvěra spotřebitelů se proti dubnu nezměnila a i v květnu zůstala na 104,3 bodu. Z květnového šetření vyplynulo, že se pro příštích 12 měsíců v meziměsíčním srovnání téměř nezměnily obavy spotřebitelů ze zhoršení celkové ekonomické situace. Zhruba na stejné úrovni zůstaly u spotřebitelů i obavy z růstu cen a úmysl spotřebitelů spořit. Obavy z jejich vlastní finanční situace se snížily, naopak obavy ze zvýšení nezaměstnanosti stouply.
Indikátory důvěry - bazické indexy (průměr roku 2005 = 100):
Ukazatel květen 2016 duben 2016 květen 2015 Podnikatelé celkem 94,3 93,8 93,8 Průmysl 95,6 94,7 96,2 Stavebnictví 76,6 80,7 86,3 Obchod 98,5 99,0 101,0 Služby 94,4 93,7 91,3 Spotřebitelé 104,3 104,3 103,6 Souhrnný indikátor 96,0 95,6 95,5
Zdroj: ČSÚ



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
